Alibaba’dan öğreneceklerimiz

Belki kültürümüzden, belki dilinden, batıya bakma alışkanlığımızdan, Amazon’u kendimize kutup yıldızı yaptığımızdan, belki de büyüleyici başarı hikayelerinden etkilendiğimizden, zaman zaman güneşin yükseldiği doğuya arkamızı dönüyoruz.

Neyse ki böyle zamanlarda, aşağıdaki gibi tablolar, eticarete farklı açıdan bakmamızı sağlıyor.

Giderek farklılaşmanın zor olacağı eticaret deneyiminde, Alibaba’nın önem verdiği, aşağıdaki 5 başlıkta yer alan konular; basit, bildiğimiz ama ince işçilikle doğru işlenmiş, eticaret dünyasında yapılması gerekenleri bir kez daha gösteriyor bizlere.

1-) Kapsamlı ve kişiselleştirilmiş ürün teklifleri
Taobao uygulamasında, kapsamlı ürün ve hizmet içeriği, kişiselleştirilmiş bir biçimde, benzersiz bir sosyal ticaret deneyimi ile sunuluyor.

2-) Temalar üzerinde kurgulanmış öneriler

Kullanıcılar ile alakalı, ilgi çekici içerikler, iç görüler ve veri teknolojileri kullanılarak, çeşitli temalar üzerinden müşterilerle buluşturuluyor.

3-) Veri ile zenginleştirilmiş kullanıcı tavsiyeleri

Yeni trendleri keşfetmek isteyen kullanıcılara, yine kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler, veri ile zenginleştirilerek sunuluyor.

4-) Markalar için yeni ürün tanıtım platformu

Ürünlerin lansman ve kampanya dönemlerinde, markalara ve perakendecilere daha güçlü bir iletişim yapma imkanı sağlanıyor.

5-) Müşterilerle etkileşim

Canlı yayınlar, kısa videolar ve sosyal medya üzerindeki etkileşimli kurgular ile fiziksel olarak erişemeyeceği boyutta, yeni müşterilere ulaşıyor.

Bu canlı yayınlar, şimdiden perakende tarafında en hızlı büyüyen satış yöntemi haline gelmiş durumda.

 

Tüm bu başlıklar dışında, tüketicilerin alışveriş deneyimini artıran, bir çok etkileşimli dijital kurgu müşterilerin hayatında.

 

Özetle, tüm bu deneyimler içerisinde; müşterilerinin ihtiyacını en iyi şekilde anlayıp, teknolojisiyle bunları çözen, işletmelerle tüketicilerin etkileşimini günden güne dijitalleştiren bir dünya devi orada, doğuda.

 

Son Yazılar