Nabız Yoklaması Anketler (Pulse Check) çalışanlarınızın nabzını ölçerken artık neden daha önemli?

Nabız yoklaması dediğimiz kısa ama odağı daha belirgin anketler, dünyada olduğu gibi ülkemizde de giderek daha fazla öne çıkıyor. Özellikle pandemi sonrası dönemde kurumlar da, çalışanlarının ihtiyaç ve beklentilerini daha iyi duymak ve takip edebilmek adına, klasik anketlerle birlikte, bu yöntemden de yararlanmaya hızla ağırlık vermeye başladılar.

Biz de Digital Institute olarak özellikle son dönemde yaptığımız bağlılık ve memnuniyet anketlerinden sonra, müşterilerimizin ihtiyaçlarına paralel, çok daha spesifik ve nokta atışı ilerlemek istediğimiz konu ve alanlarda bu anketlerden çokça yararlanıyoruz. Bu nedenle de bu yazımızı “Nabız Yoklaması” anketlere ayırmak istedik, neden önemliler, biz onlardan nasıl yararlanırız? Bu noktalara kısaca değineceğimiz yazının faydalı olması dileği ile.

Nabız Yoklaması (Pulse Check) Anketlerden neden daha çok yararlanmalıyız?

  • Değişimin hızı ve iş hayatlarımızı etkileme potansiyeli artık çok yüksek!

Her şey çok hızlı değişiyor. Kurumunuzda yılın başında yaptığınız bir anket, maksimum 3 ile 6 ay arasında verisel anlamda güncelliğini kaybediyor. Çünkü gündemler, bakış açıları, çalışanlarınızın yaşadığı deneyimler ve hepsinden önemlisi de, kurumlarından beklentileri ve ihtiyaçları değişebiliyor. Düşünün 2020 yılının Ocak ayında yapılan bir anket, üzerinden daha 3 ay bile geçmeden güncelliğini yitirmiş bir anket olabilir. Zira o 2 ay içerisinde, tüm dünya, hepimiz daha önce yaşamadığımız bir süreç yaşadık. Aslında bahsettiğimiz tam olarak da bu.

Hayatlar, beklentiler, ihtiyaçlar ve buna bağlı çalışanlardan aldığımız veriler de artık çok daha hızlı değişiyor ve şirketler de, özellikle yönetim kadroları ve İK profesyonelleri bunun farkında olarak ilerlemeli. Aksiyonlarını alırken ve hayata geçirirken, bu değişimin hızına ve veri değişkenliğini mutlaka göz önüne almalı. İşte tam da bu nedenle, nabız yoklaması anketler, kolay uygulanabilir olmaları nedeniyle, kurumlar için önemli bir kaynak/araç olarak öne çıkıyor. 

  • Spesifik, kısa ve odağı net olan anketlere katılımcıların yaklaşımı ve katılım oranları uzun anketlere oranla çok daha yüksek!

Artık hepimiz daha sabırsızız. Herkes gibi çalışanlar da, uzun uzun anketler yerine, kısa ve nokta atışı anketleri çok daha kolay cevaplıyor. Bu tarz anketlere daha çok ilgi gösteriyor, bu da nabız yoklaması anketlerin katılım oranlarının daha yüksek olmasına neden oluyor.

Ayrıca bu tür anketler, çok fazla kategoride ve soruda kurgulanmadığı, sadece belirlenmiş 1-2 alana odaklandığı için de, veri ve aksiyon açısından, kurumlara diğer uzun anketlere oranla, çok daha net ve spesifik sonuçlar sağlayabiliyor.  

  • Ana bir veri kaynağından ziyade, destekleyici bir kaynak olarak kullanabilmek çok kıymetli!

Nabız yoklaması anketler, yapıları ve kurguları gereği, şirketlerle belli aralıklarla yapılan, geniş anketlerin yerini tabi ki tutamaz, zaten amacı da bu değildir. Bu tür anketler kurumlarda destekleyici ve tamamlayıcı bir araç olarak kullanılmalıdır.

Biz de Digital Institute olarak müşterilerimize, bağlılık ve memnuniyet anketleri ardından, pulse check anket uygulamalarını mutlaka öneriyoruz.  Çünkü “alınan aksiyonlar çalışanlar için ne ifade ediyor, gerçekten ne hissediyorlar, ne düşünüyorlar, ihtiyaçlarını karşılıyor mu?” bunları anlamak gerçekten çok değerli ve anketler bu noktada gerçekten önemli kazanımlar sağlıyor.

Herkese sağlıklı günler.

Son Yazılar